Οι Ερμής και Γιώργος Ψιψίκας κάνουν παγκόσμια θραύση με τη νανοτεχνολογία.
Γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στη Βέροια, αλλά πολύ νωρίς άνοιξαν τα φτερά τους στο εξωτερικό. Η πατέντα τους, γνωστή ως Nanobionic, τους χάρισε βραβείο από τη NASA ενώ πλέον συνεργάζονται με εταιρείες όπως η FILA και η Loro Piana του LVΜΗ group η οποία ανήκει στον πανίσχυρο άνδρα της διεθνούς μόδας Μπερνάρ Αρνό. Μπορείτε να φανταστείτε ρούχα του εξαιρετικά σνομπ οίκου Hermes να διαθέτουν ελληνική πατέντα στο ύφασμά τους; Εχετε σκεφθεί ότι ένα Louis Vuitton σακάκι μπορεί να έχει και κάτι ελληνικό στην ύφανσή του ή ότι ένα κοστούμι Loro Piana κρύβει μέσα του και κάτι από made in Greece; Κι όμως, όλα αυτά έχουν επιτευχθεί χάρη σε δύο αδέλφια, τους Γιώργο και Ερμή Ψιψίκα.
«Ο πατέρας μας διέθετε αντιπροσωπεία αυτοκινήτων. Τελειώνοντας το σχολείο βρεθήκαμε στην Αγγλία όπου σπουδάσαμε στο University of Lincoln, International Business & Marketing. Aπο μικρή ηλικία ασχοληθήκαμε με τον αθλητισμό και μας ενδιέφερε το wellness. Ο λόγος που ξεκινήσαμε το Nanobionic ήταν ότι θέλαμε να βρούμε έναν φυσικό τρόπο ώστε να αυξήσουμε τις αθλητικές επιδόσεις».
Κάνουν μια παύση και συνεχίζουν την αφήγησή τους «Μετά από μελέτες που έγιναν με τη βοήθεια ειδικών, είδαμε ότι ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί με φυσικό τρόπο αυτό ήταν να βελτιωθεί η κυκλοφορία του αίματος, πράγμα που μπορούσε να γίνει μέσα από υπέρυθρες ακτίνες».
Τι προέκυψε μέσα από αυτήν την παρατήρηση; H συνεργασία με ειδικά εργαστήρια του εξωτερικού όπου δημιουργήθηκε ένα μείγμα μετάλλων και κεραμικών τα οποία μπαίνουν στα υφάσματα και ενεργοποιούν με τη θερμότητα του σώματος υπέρυθρες ακτίνες. Η πατέντα την οποία ονόμασαν Nanobionic αυξάνει την αγγειακή λειτουργία και φέρνει ευεξία. Από την άλλη, στον αθλητικό τομέα αυξάνει τη μυϊκή δύναμη και την αντοχή.
«Ξεκινήσαμε την επιχειρηματική μας δραστηριότητα χρησιμοποιώντας την πατέντα μας σε ρούχα που απευθύνονταν αρχικά σε αθλητές. Σορτσάκια, κολάν και ειδικά γιλέκα. Υπήρξαμε επίσημοι συνεργάτες της Εθνικής Ομάδας στο Μπάσκετ, είχαμε συνεργασία με Ελληνες Ολυμπιονίκες αλλά και αθλητές σταρ, όπως ο Γιώργος Πρίντεζης».
Tα αδέλφια βλέποντας τα προϊόντα τους να έχουν μεγάλη ζήτηση επενδύουν τα κέρδη της εταιρείας τους στην ίδια την εταιρεία. Κάπως έτσι ξεκινά και το προσωπικό τους success story. Μια διαδρομή που ξεπερνά πια τα ελληνικά σύνορα υπογράφοντας απρόσμενα συμβόλαια σε Ευρώπη και Αμερική.
Την πόρτα στην Αμερική τους την άνοιξε η NASA. Η εταιρεία τους κατάφερε να συμπεριληφθεί στην τελική 10άδα του κορυφαίου διαγωνισμού καινοτομίας I Tech II της NASA και μάλιστα εκτοπίζοντας άλλες κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας από διάφορα μέρη του κόσμου. Κορυφαία διάκριση για Ελληνες.
Το 2013 βραβεύονται από τον mister Easy Jet, Sir Στέλιο Χατζηιωάννου, ως επιχειρηματίες της χρονιάς, λαμβάνοντας το ποσό των 50.000 ευρώ και λίγο αργότερα παίρνουν πιστοποίηση από τον εξαιρετικά φειδωλό στις πιστοποιήσεις FDA, τον Αμερικανικό Οργανισμό Φαρμάκων και Τροφίμων.
«H πιστοποίηση από τον FDA και η διάκριση από τη ΝΑSA, μας άνοιξαν λεωφόρους. Τα δυνατά συμβόλαια ήταν πια θέμα χρόνου» παραδέχονται τα δύο αδέλφια.
Η εταιρεία αθλητικών ειδών FILA προτείνει τα Nanobionic να χρησιμοποιηθούν στα πέλματα των παπουτσιών τους. Η Walmart, μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες καταστημάτων στην Αμερική, πουλάει 11 δικά τους προϊόντα ύπνου -από σεντόνια και παπλώματα μέχρι μαξιλάρια- στα 4.500 καταστήματά της και το Chenot Palace ένα από τα κορυφαία καταφύγια ευεξίας και υγείας στην Ελβετία το οποίο επισκέπτονται rich & famοus -από βασιλιάδες, μέχρι αρχηγοί κρατών, κορυφαίοι αθλητές, επιχειρηματίες- υπογράφει συμβόλαιο συνεργασίας μαζί τους.
To βήμα όμως που θα τους βάλει στα υψηλά σαλόνια της high society θα έρθει αυτό το καλοκαίρι όταν ο εξαιρετικά μοδάτος οίκος Lora Piana τους έδωσε επιχειρηματικά το χέρι κάνοντας μια παγκόσμια συνεργασία που αφορά τόσο τα πανάκριβα ρούχα τους όσο και τα υφάσματά τους. Από μαλλί και βαμβάκι μέχρι πεκούνια και κασμίρ. Η παρουσία της συγκεκριμένης συνεργασίας πραγματοποιήθηκε στο Μιλάνο κατά τη διάρκεια της έκθεσης Μilano Unica.
H εξαιρετικά αριστοκρατική Lora Piana ρούχα της οποίας επιλέγουν από τον διάδοχο Γουίλιαμ μέχρι τον Βλαντιμίρ Πούτιν ανήκει στον όμιλο LVΜΗ, γεγονός που σημαίνει ότι ο δαιμόνιος κύριος Αρνό, ιδιοκτήτης του, έχει φροντίσει ώστε εκτός από την πώληση ρούχων τα υφάσματά του να πωλούνται και σε γνωστά brand όπως η Louis Vuitton και η εξαιρετικά επιλεκτική Hermes. Οι Γιώργος και Ερμής Ψιψίκας, χάρη στην πατέντα τους, περιδιαβαίνουν τα υψηλά σαλόνια της high couture.
Τώρα πια η τεχνολογία Nanobionic βρίσκεται σε διάφορα προϊόντα. Από προϊόντα ύπνου, ρούχα, υφάσματα, σεντόνια, στρώματα, παπούτσια, προϊόντα για κατοικίδια όπως κρεβατάκια και κουβερτάκια σκύλων. Εχει παρουσία σε περισσότερες από 50 χώρες και γράφει τη δική της ιστορία.
Το επόμενο επιχειρηματικό βήμα πρόκειται να γίνει πολύ σύντομα στην Αμερική καθώς η La-Z-Boy, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες επίπλων στον κόσμο, ανακοινώνει σύντομα συνεργασία με τα εξαιρετικά δυναμικά αδέλφια. «Και όλα αυτά δεν είναι παραμόνο η αρχή», ισχυρίζονται στο Lemon Social Eye.
Κείμενο: Μαρία Λεμονιά
Φωτογραφίες: Νικόλας Κομίνης