Ο Kalle Rovanpera είναι ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC! Ο Φινλανδός της Toyota πέτυχε στην Νέα Ζηλανδία την έκτη φετινή του νίκη και εξασφάλισε τον παρθενικό του τίτλο.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν ένας ταιριαστός τρόπος για να κριθεί ο φετινός τίτλος στο πρωτάθλημα των οδηγών. Μετά το Ράλλυ του Μόντε Κάρλο ο Kalle κυριάρχησε πλήρως στο πρωτάθλημα. Με τρεις συνεχόμενες νίκες σε Σουηδία, Κροατία και Πορτογαλία ο Rovanpera είχε πάρει από νωρίς κεφάλι στη βαθμολογία.
Ο γιος του Harri Rovanpera πέτυχε δύο ακόμη νίκες σε Κένυα και Εσθονία ενώ στον αγώνα της πατρίδας του ήρθε δεύτερος. Τα αποτελέσματα αυτά σε συνδυασμό με λάθη και ατυχίες των αντιπάλων του, είχαν φέρει τον Kalle σε θέση ισχύος πολύ πριν τον αγώνα της Νέας Ζηλανδίας.
Ακόμη και οι κακές εμφανίσεις του σε Βέλγιο και Ελλάδα δεν ήταν ικανές να τον προβληματίσουν στην πραγματικότητα. Ο Rovanpera έφτασε στην χώρα των kiwi αποφασισμένος να “τελειώσει” την υπόθεση πρωτάθλημα. Οδήγησε εξαιρετικά από την αρχή του αγώνα, πέρασε στην πρωτοπορία εχθές και έκτοτε δεν κοίταξε ποτέ πίσω του. Κερασάκι στην τούρτα οι επιπλέον 5 βαθμοί από την Wolf Power Stage. Έτσι, έγινε στα 22 του χρόνια ο νεαρότερος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC!
Ασφαλώς, ο Φιλανδός οφείλει σημαντικό μερίδιο της επιτυχίας στην ομάδα του. Είναι η 4η συνεχόμενη σεζόν στην οποίαν οδηγός της Toyota Gazoo Racing WRT κατακτά το πρωτάθλημα. Όλα δείχνουν, μάλιστα, ότι και ο τίτλος των κατασκευαστών θα πάει επίσης στην Toyota. Δεν είναι μόνο ότι το Yaris έχει θέσει τον πήχη για τα αυτοκίνητα στην κατηγορία RC1 τα τελευταία χρόνια. Η όλη λειτουργία της ομάδας αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση.
Η τελευταία ημέρα στη Νέα Ζηλανδία
Το Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας ολοκληρώθηκε χωρίς κάποια δραματική αλλαγή στις πρώτες θέσεις. Ο Rovanpera κέρδισε δύο από τις τέσσερεις ειδικές (πήρε έξι συνολικά στο Ράλλυ) ενώ από μία κέρδισαν οι Ogier και Tanak. Για τον 8 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Ogier αυτή ήταν μία εξαιρετική εμφάνιση κυρίως από την μέση της δεύτερης ημέρας και μετά.
Από την άλλη, ο πρωταθλητής του 2019 Ott Tanak προσπάθησε πολύ να κρατήσει ζωντανές τις όποιες ελπίδες του για τον τίτλο. Όμως, για άλλη μία φορά φέτος οι Rovanpera και Toyota είχαν το κάτι παραπάνω στα κρίσιμα σημεία. Τερμάτισε τελικά τρίτος 48,5 δευτερόλεπτα μακριά από τον Rovanpera.
Η Hyundai -και κυρίως ο Tanak- είχαν ένα πολύ καλό δεύτερο μισό πρωταθλήματος. Ωστόσο είχαν ήδη χάσει ήδη αρκετό έδαφος κατά τους πρώτους αγώνες το οποίο δεν μπόρεσαν ποτέ να επανακτήσουν. Παρά ταύτα άφησαν πολλές υποσχέσεις για την επόμενη σεζόν.
Στην κατηγορία RC2 νικητής αναδείχθηκε ο τοπικός Hayden Paddon με Hyundai. Ο Νεοζηλανδός οδήγησε φανταστικά για να τερματίσει έκτος στη γενική κατάταξη, πίσω από τους Neuville και Solberg. Την πρώτη δεκάδα σε έναν αγώνα φθοράς συμπλήρωσαν οι Bertelli, Kajetanowicz, Van Gisbergen και Bates.
Απομένουν, πλέον, δύο αγώνες σε Ισπανία και Ιαπωνία για την ολοκλήρωση του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος. Κατά πάσα πιθανότητα στην Ισπανία θα κριθεί και ο τίτλος των κατασκευαστών. Για την ώρα, όμως, όλη η δόξα ανήκει στον Kalle Rovanpera!