Η FIA εξέδωσε το αναλυτικό της πλάνο για την αναδιαμόρφωση του WRC ενόψει 2025 και 2026, και αφορούν το μέγεθος των αγώνων, τους κανονισμούς των Rally1 και τον ερχομό μίας κατηγορίας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Από τα μέσα του 2023, η FIA είχε ανακοινώσει πως θα προχωρούσε στη σύσταση μίας ειδικής επιτροπής για την πρόταση και εφαρμογή αλλαγών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με ορίζοντα το 2025 και το 2026.
Πρόκειται για το WRC Working Group, το οποίο συνεδριάζεται μαζί με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (το οποίο είχε σήμερα συνάντηση) και υπάγεται σε αυτό, με τον Robert Reid, αντιπρόεδρο της FIA, να προΐσταται αυτού.
Σε τεχνικό επίπεδο, η επιτροπή αποφάσισε τα Rally1 να παραμείνουν η κορυφαία κατηγορία του WRC και του 2025, χωρίς υβριδικό σύστημα. Η χαμένη απόδοση από τον ηλεκτροκινητήρα θα ανακτηθεί από τη μείωση του βάρους των οχημάτων, και τις αλλαγές στον περιοριστή εισαγωγής αέρας και των αεροδυναμικών. Στόχος αυτής της ριζικής διαφοροποίησης σε σχέση με το status quo είναι η μείωση του κόστους.
Από το 2026, θα αλλάξουν κι άλλο οι κανονισμοί γύρω από τα Rally1, καθώς θα δημιουργηθεί ένα νέο πλαίσιο που θα επιτρέπει στις εταιρείες να τρέχουν με αγωνιστικά αντίστοιχηςδυναμικής, παράλληλα με τα Rally1 όπως θα είναι γνωστά από το 2025, αλλά με τη χρήση αυτοκινήτων Β και C κατηγορίας, όπως και SUV και concept, σχεδιασμένα βάσει αρκετά περιοριστικών κριτηρίων γύρω από το κέντρο βάρους τους και τα αεροδυναμικά τους, ώστε η απόδοση να είναι πανομοιότυπη. Η ισχύς θα αγγίζει τα 330 PS, με τις τεχνολογίες γύρω από τους κινητήρες και το σύστημα μετάδοσης να περιορίζονται στα πρότυπα της κατηγορίας των Rally2. Το κόστος για κάθε όχημα θα ανέρχεται στα 400.000 ευρώ, με τους κατασκευαστές να οφείλουν να διαθέτουν προς πώληση τα αγωνιστικά τους κατευθείαν από parc ferme στο τέλος κάθε αγώνα.
Επιπλέον, με την πρώτη ευκαιρία, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, θα εγκαθιδρυθεί και μία κατηγορία με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρησιμοποιώντας τον κλωβό ασφαλείας των Rally1, και απόδοση στα επίπεδα αυτών.Σε ό,τι αφορά τα ράλλυ της νέας εποχής, η FIA θα δίνει στους promoters την ευχέρεια να παραμετροποιούν με ελευθερία τις διαδρομές τους και το μήκος του αγώνα συνολικά, με μόνη απαίτηση αυτός να ολοκληρώνεται την Κυριακή με PowerStage.
Παράλληλα, μέσα στο καλεντάρι υπάρχει πρόβλεψη να υπάρχουν και μικρότερα, rally sprint, αλλά και μεγαλύτεροι αγώνες “αντοχής”.
Τέλος, θα δοθεί πλέον η δυνατότητα για την ύπαρξη απομακρυσμένων σέρβις, ένα πάγιο αίτημα των διοργανωτών που θα “ξεκλειδώσει” αρκετά τις επιλογές που θα έχουν στη χάραξη του προγράμματος των ράλλυ.
Οι τελικές αλλαγές για το πρωτάθλημα του 2025 θα εγκριθούν κι ανακοινωθούν ως τα τέλη Ιουνίου.