Τον τίτλο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” για την Ελλάδα κατέκτησε το υβριδικό σουπερμίνι της MG, το οποίο βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης μετά από μια “σκληρή” αναμέτρηση με το SUV Dacia Duster.
Ολοκληρώθηκαν χθες, Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου, οι διαδικασίες για την ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025, με ειδική εκδήλωση του ανεξάρτητου δημοσιογραφικού θεσμού “Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα” (ΑΤΧ) που πραγματοποιήθηκε στο Eleon Loft, παρουσία του Υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, του Προέδρου του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), Γιώργου Βασιλάκη και στελεχών της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.
Το παρών έδωσαν επίσης εκπρόσωποι φορέων και οργανισμών, καθώς και δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου. Το MG3 Hybrid+ συγκέντρωσε συνολικά 337 βαθμούς, έναντι 323 του Dacia Duster που βρέθηκε στη δεύτερη θέση, με τη BMW Σειρά 1 να ακολουθεί στην τρίτη θέση με 287 βαθμούς. Η διαφορά των 14 βαθμών μεταξύ των δύο μοντέλων είναι από τις μικρότερες που έχουν σημειωθεί στη 18χρονη ιστορία του θεσμού, στοιχείο που μαρτυρά τον έντονο φέτος ανταγωνισμό.
Η τελική κατάταξη έχει ως εξής:
1. MG3 Hybrid+: 337 βαθμοί
2. Dacia Duster: 323 βαθμοί
3. BMW Σειρά 1: 287 βαθμοί
5. Toyota C-HR: 239 βαθμοί
6. BYD ATTO 3: 216 βαθμοί
7. Skoda Kodiaq: 201 βαθμοί
9. Volvo EX30: 195 βαθμοί
10. Peugeot 3008: 191 βαθμοί
11. VW Tiguan: 175 βαθμοί
Υπενθυμίζεται ότι μέλη του “Συλλόγου Δημοσιογράφων για την ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα” – που αποτελούν και την κριτική επιτροπή – είναι 26 έμπειροι δημοσιογράφοι του ελληνικού ειδικού Τύπου και ανάμεσά τους, από φέτος, είναι και ο “δικός μας” Κώστας Μποϊδάνης του Sport24.gr. Κάθε δημοσιογράφος είχε στη διάθεσή του 100 βαθμούς για να απονείμει στα υποψήφια μοντέλα, δίνοντας ως μέγιστη βαθμολογία το 20 και ως ελάχιστη το 5.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ανακοινώθηκαν οι ψήφοι που έδωσε κάθε μέλος του θεσμού, με αλφαβητική σειρά, για να φτάσουμε στη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος. Aυτό που πρέπει να έχει κανείς υπόψη του διαβάζοντας τον πίνακα των αποτελεσμάτων είναι πως οι όποιες διαφορές στη βαθμολογία δεν αντανακλούν και αντίστοιχες αποστάσεις σε σχέση με την αξία των μοντέλων, αλλά οφείλονται στο πόσο κατάλληλες (και συμφέρουσες) κρίθηκαν ως προτάσεις αγοράς οι φετινοί φιναλίστ για τον μέσο Έλληνα αγοραστή, από τα μέλη του ΑΤΧ.
Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου & Μοτοσικλέτας (ΠΑΣΥΔΑΜ), Νίκος Τσάδαρης, ενώ στην ομιλία του ο Πρόεδρος του ΑτΧ, Νίκος Λουπάκης, αναφέρθηκε στην πορεία του 18ετούς πλέον θεσμού που ήταν και παραμένει ο μοναδικός ανεξάρτητος δημοσιογραφικός θεσμός βράβευσης αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης απονεμήθηκε τιμητική πλακέτα στην Ανίτα Πασαλή, Αλυτάρχη του Ράλλυ Ακρόπολις, για τη διαχρονική συνεισφορά της στην επιτυχή διοργάνωση του εθνικού μας αγώνα.
Τιμητική πλακέτα απονεμήθηκε επίσης στον Γιώργο Βαρίνο, μέλος του Δ.Σ. του ΑτΧ, ο οποίος έφυγε πρόσφατα από τη ζωή, για τη συνεισφορά του στον ειδικό Τύπο. Την πλακέτα παρέλαβε η σύζυγος του εκλιπόντος, Μαρία Βατίστα. Την εκδήλωση διοργάνωσε η εταιρεία Producta Direct, ενώ φέτος, τη διαδικασία ανάδειξης του “Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025” για την Ελλάδα στήριξαν ως χορηγός η ασφαλιστική εταιρεία Allianz και ως υποστηρικτές η εταιρεία εμπορίας ανταλλακτικών και εξοπλισμών συνεργείων Ιαπωνική με το δίκτυο συνεργείων Autofit, η εξειδικευμένη στα logistics αυτοκινήτων εταιρεία Ferst και η ΕΜΑ Α.Ε., η οποία εισάγει και διανέμει τα ελαστικά Continental στην Ελλάδα.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του του ΠΑΣΥΔΑΜ. Τις επόμενες μέρες, στην ανανεωμένη ιστοσελίδα του συλλόγου (atx.gr) θα αναρτηθούν κείμενα με τα οποία κάθε μέλος του AτX θα εξηγεί το σκεπτικό με το οποίο ψήφισε, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμο και το ετήσιο έντυπο του “Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα”, το οποίο ήδη διανεμήθηκε σε όσους παρευρέθηκαν στην εκδήλωση, σε ψηφιακή μορφή.
Το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα” είναι ένας ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός δημοσιογραφικός θεσμός με κατοχυρωμένη νομική μορφή, ο οποίος κάθε χρόνο βραβεύει το καλύτερο από τα εντελώς νέα μοντέλα που λανσαρίστηκαν στη χώρα μας το τελευταίο 12μηνο. Ο θεσμός αποτελείται από 26 μέλη, επαγγελματίες συντάκτες αυτοκινήτου, ξεκίνησε τη δράση του το 2006, με την ανάδειξη του “Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2007” και έκτοτε έχει αδιάκοπη παρουσία στην ελληνική αυτοκινητική πραγματικότητα.
Στόχος του θεσμού είναι η προαγωγή της αυτοκίνησης συνολικά, μέσα από την ανάδειξη των οχημάτων αυτών που συνδυάζουν ιδανικά την κατασκευαστική αρτιότητα, την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα, την αξιοπιστία και τα χαρακτηριστικά που τα καθιστούν ιδανικά για τις Ελληνίδες και του Έλληνες οδηγούς.