Ο νέος οδικός άξονας των 400 εκατ. ευρώ θα επιτρέπει την ασφαλή, άνετη και γρήγορη μετακίνηση από το Αντίρριο στην Αλβανία.
Έναν μακροχρόνιο κύκλο αβεβαιότητας έκλεισε στα τέλη του 2024 η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, ο οποίος θα εγκαινιάσει ένα νέο κεφάλαιο για την Ήπειρο και τη Δυτική Ελλάδα, διασφαλίζοντας ευκολότερες μετακινήσεις και νέες αναπτυξιακές προοπτικές.
Το κόστος του έργου είναι 310 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), ενώ περιλαμβάνονται και επιπλέον 76 εκατ. ευρώ ως προαιρέσεις, για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά και τις συνδέσεις με αεροδρόμιο και ΒΙΠΕ Ιωαννίνων.
Η διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 54 μήνες, κάτι που σημαίνει ότι χωρίς καθυστερήσεις η κορδέλα θα κοπεί στις 18 Ιουνίου 2029.
Ειδικότερα, το έργο αφορά στον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά συνολικού μήκους περίπου 70 χλμ., από τη συμβολή της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία (Α/Κ Εγνατίας) μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα και περιλαμβάνει δύο υποτμήματα:
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή τον ανισόπεδο κόμβο Εγνατίας και πέρας το τέλος του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και συνολικό μήκος 46,40 χιλιόμετρα επί νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι.
Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χιλιόμετρα, όπου προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι.
Ο οδικός άξονας ολοκληρώνει την Ιόνια Οδό, η οποία θα φτάσει μέχρι το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας.
Επιπλέον, στα οφέλη του οδικού άξονα συγκαταλέγεται η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η εξοικονόμηση χρόνου και η αντιμετώπιση προβλημάτων προσβασιμότητας και συνδεσιμότητας των γεωγραφικά απομονωμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της ευρύτερης Π.Ε. Ιωαννίνων.
Ακόμα, θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό της πόλης.
Παράλληλα, ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά θα αποτελέσει και τον σύνδεσμο της χώρα μας με τα άλλα κράτη των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων (Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Κροατία και Σλοβενία), που αποτελούν αναπτυσσόμενες οικονομίες και πεδίο δραστηριοποίησης των ελληνικών εταιριών.
Θα εξυπηρετεί δε και το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων καθώς και τον κύριο και έντονο όγκο της κυκλοφορίας προς τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα.
Σε βίντεο που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο Youtube μπορούμε να δούμε την υφιστάμενη κατάσταση της Ιόνιας Οδού στον Α/Κ Εγνατίας απ’ όπου θα ξεκινάει ο οδικός άξονας.