Η συντήρηση του αυτοκινήτου δεν είναι μια απλή υπόθεση και υπάρχει ενδεχόμενο να πέσετε θύμα απάτης από τα “κόλπα” των μηχανικών.
Σίγουρα θα έχετε ακούσει από ένα φίλο ή ένα μέλος της οικογένειας σας ότι πηγαίνει το αυτοκίνητό του για service σε συγκεκριμένο συνεργείο, επειδή σε αυτό εργάζεται κάποιος γνωστός του.
Όλα είναι θέμα επιλογών, αλλά καλό είναι να ενημερωθείτε και να βεβαιωθείτε ότι στο συνεργείο που θα επισκεφθείτε δουλεύει κάποιος που εμπιστεύεστε. Σε διαφορετική περίπτωση, υπάρχει ενδεχόμενο να συναντήσετε μηχανικούς που θα προσπαθήσουν να σας εξαπατήσουν με διάφορους τρόπους.
Αναντίλεκτα, υπάρχουν πολύ καλοί και ειλικρινείς μηχανικοί τόσο στα εξουσιοδοτημένα όσο και στα ανεξάρτητα συνεργεία, αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να είστε προσεκτικοί με όλους. Δεν είστε και φίλοι.
Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένοι “οπορτουνιστές” μηχανικοί που εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι δεν έχουν όλοι μηχανολογικές γνώσεις. Αυτό το φαινόμενο είναι όλο και πιο σύνηθες, ειδικά τώρα που έχουν εξελιχθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τα αυτοκίνητα και προσφέρονται με συστήματα κίνησης διαφορετικών τεχνολογιών.
Μια πολύ συνηθισμένη περίπτωση είναι αυτή που οι μηχανικοί υποστηρίζουν ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοσδήποτε τύπος λιπαντικού στον κινητήρα. Σε μια τέτοια συνθήκη, ο κινητήρας θα λειτουργήσει, αλλά θα πληγεί η αξιοπιστία του λόγω φθοράς των κινούμενων μηχανικών μερών. Ότι τύπο λιπαντικού και αν απαιτεί ο κινητήρας του αυτοκινήτου σας, φροντίστε να χρησιμοποιεί τον ενδεδειγμένο.
Από την άλλη, όταν ένας μηχανικός προσπαθεί να επιταχύνει την διαδικασία περιοδικής συντήρησης, θα πρέπει να είναι προσεκτικός. Οι σύγχρονοι κινητήρες έχουν εξελιχθεί και κατασκευαστεί με ιδιαίτερα σύγχρονες μεθόδους από τους μηχανικούς των εταιρειών, οι οποίοι βέβαια γνωρίζουν τα ευαίσθητα σημεία και κατά προσέγγιση τον κύκλο ζωής τους.
Υπάρχει επίσης το κόλπο της παρουσίασης ενός βρώμικου ανταλλακτικού για την χρέωση μιας υπηρεσίας που δεν είχε αρχικά προϋπολογιστεί (ή ακόμα και η αντικατάσταση ενός εξαρτήματος με… το ίδιο εξάρτημα, με το επιχείρημα ότι κάτι έχει χαλάσει). Ακόμα και καινούργιο να είναι το αυτοκίνητο, το πάτωμα λερώνεται πολύ γρήγορα από την κίνηση στους δρόμους και κατ’ επέκταση τα αναλώσιμα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν δουλεύουν σωστά, ακόμα και λερωμένα.
Ακόμα, η χρήση μη επίσημων ανταλλακτικών μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Στην προσπάθεια εξοικονόμησης χρημάτων μπορεί να διαπιστώσετε ότι το ανταλλακτικό δεν λειτουργεί τόσο καλά όσο το επίσημο ή ακόμα χειρότερα να προκαλέσει μεγαλύτερα προβλήματα.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είναι τέλεια και δεν θα σας φέρουν προ εκπλήξεως. Από μία λανθασμένη διάγνωση μέχρι την πληρωμή μιας κακιάς επισκευής ή βλάβης που «εμφανίστηκε» ξαφνικά.
Ευτυχώς, δεν είναι δύσκολο να βρείτε συνεργεία που να είναι αξιόπιστα και να αξίζει να εμπιστευτείτε το αυτοκίνητό σας στα χέρια τους, είτε για μηχανικές επισκευές, δουλειές φανοποιείας ή ακόμα και ένα απλό service λαδιών. Ένας άλλος τρόπος, φυσικά, είναι να μελετήσετε τις τεχνολογίες του αυτοκινήτου για να κατανοήσετε τον τρόπο λειτουργίας του και να μην πέφτετε εύκολα θύματα αξαπάτησης.