Με τη νίκη του στο παρθενικό “παγκόσμιο” Ράλι Λετονίας, 8ο γύρο του φετινού WRC, ο Κάλε Ροβάνπερα είναι πλέον ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες φέτος (3) παρά το γεγονός ότι τόσο ο Φινλανδός όσο και ο Σεμπαστιάν Οζιέ της εργοστασιακής Toyota Gazoo Racing επέλεξαν να μην ακολουθήσουν όλους τους αγώνες φέτος.
Έτσι, η μάχη του τίτλου έχει πρωταγωνιστές τους Τιερί Νεβίλ και Οτ Τάνακ της Hyundai μαζί με τον Έλφυν Έβανς της Toyota, που μετά τη Λετονία έχουν 145/ 137 / 132 βαθμούς αντίστοιχα. Παρότι διεκδικούν τον τίτλο, ο Βέλγος και ο Εσθονός της Hyundai έχουν από μόλις μία νίκη φέτος, ενώ ο Ουαλός καμία.
Η τρίτη φετινή νίκη του Ροβάνπερα, στη χώρα της Βαλτικής, ήρθε χωρίς ο Φινλανδός και ο συνοδηγός του Γιόνε Χάλτουνεν να απειληθούν σε κανένα σημείο του αγώνα. Αρχικά αξιοποίησαν την ευνοϊκή -έκτη- θέση της εκκίνησής τους στις χωμάτινες Ειδικές της Λετονίας, και έπειτα μια σειρά από έξυπνες επιλογές ελαστικών.
Έφτασαν στον τερματισμό με διαφορά 39,2” από τον Σεμπαστιάν Οζιέ και άνω του λεπτού από τον Οτ Τάνακ, ο οποίος μόλις στην τελευταία από τις 20 Ειδικές του αγώνα πήρε το βάθρο από τον εντυπωσιακό Λετονό Μάρτινς Σεσκ, μόλις 24 χρονών, με ένα Ford Puma Rally1.
Μετά την πρώτη ημέρα ο Ροβάνπερα είχε το προβάδισμα του αγώνα με διαφορά 15,7” από τον Σεσκ – ο οποίος κέρδισε στις πρώτες του δύο νίκες σε Ειδικές του WRC.
Την επόμενη μέρα, Σάββατο (20/07) ο πρωταθλητής κυριάρχησε απόλυτα, φτάνοντας στη 200ή του νίκη σε Ειδικές του WRC σε μόλις 50 αγώνες, και εκτοξεύοντας τη διαφορά του στην κορυφή στα 42,5” από τον Οζιέ, που είχε στο μεταξύ περάσει τον Σεσκ για την δεύτερη θέση της γενικής.
Ατυχώς, την τελευταία μέρα του αγώνα ο νεαρός Λετονός έχασε τη θέση του στο βάθρο από τον Τάνακ, εξαιτίας μηχανικού προβλήματος που παρουσίασε το Puma Rally1 και του κόστισε σχεδόν δύο λεπτά, ρίχνοντάς τον στην 7η θέση της γενικής.
Από τους διεκδικητές του τίτλου, ο Τάνακ ανέβηκε στη 2η θέση της βαθμολογίας με συνολική συγκομιδή 22 βαθμών αυτό το τριήμερο – παρότι πάσχιζε σε όλο τον αγώνα με τις ρυθμίσεις του Hyundai i20 N Rally1 και είχε ορισμένα ατυχή συμβάντα.
Συγκεκριμένα, το Σάββατο -ενώ βρισκόταν στην 4η θέση- αναγκάστηκε να σταματήσει όταν παρέσυρε μια φουσκωτή διαφημιστική αψίδα που είχε χάσει τον αέρα της και είχε πέσει στο έδαφος. Για το συμβάν αυτό μίλησε με σκληρά λόγια για την οργάνωση, για τα οποία εν συνεχεία αναγκάστηκε να απολογηθεί.
Επίσης, είχε και ένα σπασμένο ημιαξόνιο, ενός προσέκρουσε και σε μια προστατευτική αχυρόμπαλα στην άκρη του δρόμου. Ωστοσο, την Κυριακή κέρδισε τη Super Sunday και επίσης την Power Stage και αυτό επέτρεψε στον Τάνακ να κλείσει τη διαφορά του στην κορυφή της βαθμολογίας.
Ο Αντριέν Φουρμό της M-Sport Ford πλησίασε κοντά σε άλλο ένα βάθρο, αλλά κατάφερε να κερδίσει τον Έλφυν Έβανς που δεν βρήκε ποτέ την ταχύτητα που θα ήθελε στον αγώνα της Λετονιάς. Την εξάδα έκλεισε ο Τακαμότο Κατσούτα της Toyota, που έμεινε το Σάββατο χωρίς υδραυλική υποβοήθηση του τιμονιού του Yaris Rally1, χάνοντας έτσι αρκετό χρόνο.
Όσο για τον Τιερί Νεβίλ, ο Βέλγος της Hyundai έχασε σχεδόν ενάμισι λεπτό ανοίγοντας και καθαρίζοντας το δρόμο -σε μη-επαναλαμβανόμενες Ειδικές- την Παρασκευή, κι έτσι τέθηκε εξ αρχής εκτός μάχης για τη νίκη. Οι Γκρεγκουάρ Μουνστέρ της M-Sport και Εσαπέκα Λάπι της Hyundai έκλεισαν την πρώτη δεκάδα.
Ο επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, 9ος από τους 13 γύρους του φετινού WRC, μεταφέρει τα πληρώματα στη Φινλανδία για τον ταχύτερο αγώνα του θεσμού στις 1-4 Αυγούστου.