Στα μονοπάτια του Βερμίου, η περιπλάνηση, ξεκινά σε υψόμετρο 880 μέτρων και συνεχίζει βαθιά μέσε στο βουνό, το οποίο φημίζεται για την ευκολία πρόσβασης και την μοναδική φύση του.
Με στόχο την ανάδειξη του δικτύου μονοπατιών στον ορεινό όγκο του Βερμίου, για την ενίσχυση του ορεινού εναλλακτικού τουρισμού, η σχετική πρόταση του Δήμου Ναούσης κατετέθη στο υπουργείο Περιβάλλοντος, εξηγεί ο Κώστας Χατζηστυλλής, πρόεδρος δημοτικής κοινότητας Νάουσας.
Η χρηματοδότηση προγράμματος αφορά 82 χιλιόμετρα προσβάσιμων μονοπατιών στο Βέρμιο. Εξ αυτών 15 μονοπάτια είναι μετρίου δυσκολίας για να έχουν πρόσβαση και άτομα με Αναπηρία.
Ακόμη και μέσα από την πόλη της Ναούσης μπορεί κάποιος να ξεκινήσει τον περίπατο σε κάποιο μονοπάτι και σε μικρή απόσταση να βρεθεί σε μια μικρή λίμνη, στις βάθρες όπως τις αποκαλούν, της Νεφέλης, της Καλλιστούς, της Κορωνίδος και της Ερατούς.
Παράλληλα, έχει προχωρήσει η σήμανση και δημιουργούνται περίπτερα με για τα σημεία που βρίσκεται κάθε στιγμή ο επισκέπτης, με χρήσιμες πληροφορίες, ενώ έχουν προβλεφθεί χώροι για φόρτιση κινητών τηλεφώνων.
Διασχίζοντας ξύλινα γεφύρια, σκαμμένα τούνελ στους βράχους, δίπλα σε καταρράκτες και πλούσια βλάστηση, όσοι επιχειρήσουν να περάσουν την ημέρα τους στο Βέρμιο, θα φύγουν απόλυτα ικανοποιημένοι, σκεπτόμενοι πότε θα επιστρέψουν σε ένα βουνό, τόσο κοντινό, τόσο γνωστό , αλλά με τόσες άγνωστες ομορφιές. Δεν έχει να ζηλέψει κάτι ακόμη και από το φημισμένο δάσος το Sherwood, εκτός από τον θρύλο του Robin hood. Εν τούτοις διαθέτει μια πραγματική ιστορία, με ήρωες από την πρόσφατη ιστορία.
Όσοι δεν το γνωρίζουν θα διαπιστώσουν ότι το Βέρμιο τον περασμένο αιώνα διέθετε και τρένο. Το γνωστό Ντεκοβίλ (Devauville), το οποίο μετέφερε την υλοτομημένη ξυλεία του Βερμίου και λειτουργούσε από το 1910 έως το 1921. Την γέφυρα διελεύσεως του συρμού ανατίναξαν οι γερμανοί στην κατοχή, για ευνόητους λόγους.
Μια ανηφόρα, ένα ρέμα, μια γαλαρία τρένου, ένα ξέφωτο, κάθε βήμα είναι μια διασταύρωση με τον χρόνο που σκέπασε με πλούσια βλάστηση το παρελθόν.