Είναι η πρώτη φορά που ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κερδίζει έναν εθνικό τίτλο σε αγώνες με ανταγωνιστικά συμβατικά αυτοκίνητα.
Ορισμένες “θρυλικές” νίκες στο Ράλι Μόντε Κάρλο ή στο Ράλι Ντακάρ, είναι αυτές που μεταφέρονται στο προφίλ της MINI, το οποίο εν πολλοίς καθορίζεται από τολμηρές επιδόσεις στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και σε πρωτοποριακά project. Τώρα, το Racing MIMI, το πρώτο στην ιστορία ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο της MINI, έρχεται από τη Ρουμανία προκειμένου να βάλει το δικό του λιθαράκι σε αυτή την παράδοση.
Το Racing MIMI, το οποίο ετοίμασε για την περίσταση η ομάδα Engage Engineering από τη Ρουμανία, έχει πετύχει ένα πολύ σημαντικό ιστορικό ορόσημο: είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κερδίζει έναν εθνικό τίτλο απέναντι σε αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα – μια νίκη στην κατηγορία 2A (οχήματα με κίνηση εμπρός) στο Εθνικό Πρωτάθλημα Super Rally.
Οι πιο όμορφες νίκες είναι αυτές που επιτυγχάνονται απέναντι σε σκληρούς αντιπάλους. Το Racing MIMI οδήγησε ο Χόρια Πλατόνα, που κλήθηκε να ανταγωνιστεί έμπειρους οδηγούς με εργοστασιακά αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης με κινητήρα εσωτερικής καύσης των κατηγοριών R2, Rally 4 ή TCR. Αυτό σημαίνει ότι οι βασικοί ανταγωνιστές είχαν πολύ πιο ισχυρά αυτοκίνητα.
Μέχρι και με τη διπλάσια ισχύ σε σχέση με το MINI Cooper SE του Πλατόνα, με σημαντικά καλύτερη αναλογία ισχύος/ βάρους. Από την άλλη, το Racing MIMI επωφελήθηκε από την υποδειγματική προετοιμασία του από την Engage Engineering, ενσωματώνοντας παράλληλα μοναδικά στοιχεία εξέλιξης, όπως το μειωμένο βάρος, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και τα πρόσθετα συστήματα ψύξης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Racing MIMI παραμένει ένα MINI Cooper SE, με το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα της έκδοσης δρόμου να αποδίδει μέγιστη ισχύ 184 ίππων. Οι αγωνιζόμενοι έδωσαν σκληρές μάχες προσφέροντας συναρπαστικό θέαμα.
Ο πρωταθλητής της κατηγορίας κρίθηκε στον τελευταίο γύρο του θεσμού, με τον Χόρια και το Racing MIMI να τερματίζουν στην πρώτη θέση της κατάταξης με συνολικά 89 βαθμούς και μόλις 1 βαθμό μπροστά από τον δεύτερο. Το Εθνικό Πρωτάθλημα Super Rally περιείχε συνολικά έξι αγώνες σε δημόσιους δρόμους που πραγματοποιήθηκαν σε πόλεις της Ρουμανίας.
Μετά από πέντε αγώνες και δύο τρίτες θέσεις, το Racing MIMI βρισκόταν σταθερά στην πρώτη τριάδα της βαθμολογίας της κατηγορίας 2A. Πριν από τον τελευταίο αγώνα, διατηρούσε την τρίτη θέση, έξι βαθμούς πίσω από τον πρώτο. Με τη μάχη να είναι αρκετά “κλειστή”, τουλάχιστον τέσσερις οδηγοί είχαν πιθανότητες για την κατάκτηση του τίτλου.
Στην τελευταία αναμέτρηση της σεζόν, στο UniCredit Leasing Trophy στο Βουκουρέστι στις 4 Νοεμβρίου, ο Πλατόνα χρειαζόταν μια δυνατή εμφάνιση για να κατακτήσει τη νίκη και τα κατάφερε τερματίζοντας τρίτος. Ο αγώνας στο Βουκουρέστι σημαδεύτηκε από πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες εξαιτίας της πολύωρης βροχής, κάτι που εξάλειψε το πλεονέκτημα ισχύος των πιο ισχυρών αυτοκινήτων.