Ακολουθώντας ορισμένες απλές συμβουλές μπορούμε να αποτρέψουμε την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου που συχνά παρατηρείται κατά τους χειμερινούς και κατά κανόνα κρύους μήνες.
Ο χειμώνας έχει κάνει για τα καλά την εμφάνισή του στη χώρα μας, φέρνοντας μαζί του σημαντική μείωση των θερμοκρασιών, οι οποίες όπως έχουμε γράψει συνδράμουν στην αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου, επιβαρύνοντας τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Μεταξύ άλλων, οι χειμερινές συνθήκες καθιστούν πιο δύσκολη την επίτευξη της ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας, όχι μόνον στον κινητήρα, αλλά και στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη που σχετίζονται με την μετάδοση της ισχύος στους τροχούς, ενώ προκειμένου αν ζεσταθούμε χρησιμοποιούμε συχνά ενεργοβόρα συστήματα θέρμανσης.
Δεν συντρέχει, ωστόσο, σοβαρός λόγος ανησυχίας καθώς υπάρχουν τρόποι προκειμένου να διατηρήσουμε την κατανάλωση καυσίμου σε νορμάλ επίπεδα. Ας δούμε παρακάτω πώς μπορούμε να το επιτύχουμε.
Αποφεύγουμε την προθέρμανση του κινητήρα
Όλοι έχουμε ακούσει ότι στο κρύο πρέπει να αφήνουμε τον κινητήρα να λειτουργεί στο ρελαντί για αρκετά λεπτά. Η πρακτική, ωστόσο, αυτή θεωρείται ξεπερασμένη, μιας και σύγχρονοι κινητήρες δεν έχουν κάποιο όφελος εφόσον δουλεύουν στο ρελαντί. Αντίθετα, με αυτό τον τρόπο απλώς «καίνε» καύσιμο, χωρίς να επιταχύνεται η διαδικασία προθέρμασνής τους. Συστήνεται, λοιπόν, απλά να ξεκινήσουμε την πορεία μας, οδηγώντας αργά και χωρίς απότομες επιταχύνσεις.
Διατηρούμε τη σωστή πίεση των ελαστικών
Η πίεση των ελαστικών τείνει να μειώνεται σε κρύο καιρό, οδηγώντας σε αυξημένη αντίσταση κύλισης και, κατά συνέπεια, σε υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Φροντίζουμε, λοιπόν, να ελέγχουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα την πίεση ελαστικών και να συμπληρώνουμε αέρα εφόσον κρίνεται απαραίτητο.
Θυμίζουμε ότι διατηρούμε την πίεση που συστήνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου μας. Γενικά υποδεικνύεται σε ένα αυτοκόλλητο στην πόρτα του οδηγού, στο πορτάκι του ρεζερβουάρ, ή στο εγχειρίδιο του οχήματος.
Περιορίζουμε τη χρήση των ενεργοβόρων συστημάτων
Με σκοπό να διατηρηθούμε ζεστοί τους χειμερινούς μήνες θέτουμε σε λειτουργία διάφορα συστήματα, τα περισσότερα από τα οποία σχετίζονται με τη θέρμανση χώρων ή επιφανειών και επιβαρύνουν το έργο του κινητήρα, και άρα αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο κλιματισμός, o οποίος εμπλέκει τον συμπιεστή με αποτέλεσμα η κατανάλωση να αυξάνεται ή να ξεπερνά ακόμα και το 10%.
Προτιμάμε, λοιπόν, τη χρήση του καλοριφέρ -έναντι του air condition- μιας και σε αυτή την περίπτωση ο συμπιεστής του κλιματισμού παραμένει ανενεργός, καθώς για τη θέρμανση του αέρα χρησιμοποιείται η θερμότητα που εκλύει ο κινητήρας.
Επίσης φροντίζουμε και για την τακτική συντήρηση του κλιματισμού, καθώς με αυτό τον τρόπο δεν διασφαλίζουμε αποκλειστικά τη μακροζωία του αλλά και την αποδοτική λειτουργία του. Ένα πολυκαιρισμένο φίλτρο καμπίνας και πολύ περισσότερο η χαμηλή στάθμη του ψυκτικού υγρού θα αναγκάσει τον συμπιεστή του air condition να καταβάλλει μεγαλύτερη προσπάθεια και να καταναλώσει περισσότερη ενέργεια ώστε να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Αποφεύγουμε τη μεταφορά περιττών φορτίων
Ως γνωστόν κάθε επιπλέον κιλό στην καμπίνα προσθέτει φόρτο στον κινητήρα ο οποίος τελικά απαιτεί περισσότρερο καύσιμο για να κινήσει το αυτοκίνητο. Επομένως, προτού ξεκινήσει ο χειμώνας, είναι καλή πρακτική να καθαρίζουμε το πορτμπαγκάζ και τα πίσω καθίσματα, αφαιρώντας τα αντικείμενα που δεν χρειαζόμαστε κατά τις καθημερινές μας μετακινήσεις.
Οδηγούμε ομαλά
Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι καθοριστικό ρόλο στην κατανάλωση καυσίμου διαδραματίζει ο τρόπος που οδηγούμε, είτε είναι χειμώνας είτε καλοκαίρι. Θεμελιώδης αρχή προκειμένου να αραιώσουμε τις επισκέψεις μας στα πρατήρια είναι να οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα, δίχως απότομα φρεναρίσματα και επιταχύνσεις.