Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την ολοκλήρωση του βορειότερου τμήματος του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού “Ξάνθη-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα”.
Ευκολότερες μετακινήσεις προς και από τη Βουλγαρία, αλλά και σημαντικά οικονομικά οφέλη λόγω της προβλεπόμενης ενίσχυσης των εμπορικών δραστηριοτήτων μεταξύ των δύο χωρών, θα εξασφαλίσει ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού “Ξάνθη-Σύνορα”.
Ο οδικός άξονας κατασκευάζεται τμηματικά, με τον χρόνο να μετράει αντίστροφα για την ολοκλήρωση του βορειότερου τμήματος, το οποίο ξεκινάει από το Δημάριο και φτάνει μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, έχοντας μήκος 8 χλμ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor.gr, από τα 8 χλμ. πάνω από τα 6 είναι ασφαλτοστρωμένα, ενώ μία ανάσα πριν την ολοκλήρωσή τους είναι και τα δύο εναπομείναντα χιλιόμετρα, με καλά πληροφορημένες πηγές να εκφράζουν τη σιγουριά τους ότι το συγκεκριμένο τμήμα θα είναι έτοιμο πριν το τέλος του τρέχοντος έτους.
Το τμήμα “Μελίβοια-Δημάριο”, μήκους 10,5 χλμ., το οποίο θα “κουμπώσει” με το “Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα” βρίσκεται σε διαγωνιστική φάση, αλλά έχουν γίνει προσφυγές στο ΣτΕ, με αποτέλεσμα να καρκινοβατεί.
Η αναβάθμιση των υπόλοιπων τμημάτων οδικού άξονα Ξάνθη-Σύνορα (Ξάνθη-Σμίνθη, Σμίνθη-Έχινος και Έχινος-Μελίβοια) προγραμματίζεται να γίνει εντός της τρέχουσας χρηματοδοτικής περιόδου 2021-2027.
Ο δρόμος από την Ξάνθη μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα είναι συνολικού μήκους 50 χλμ. και η αρμοδιότητα για τη μελέτη και την κατασκευή του έχει ανατεθεί στην Εγνατία Οδό.
Μόλις υλοποιηθεί στο σύνολό του, θα συνδέσει το Σμόλιαν και το Ρούντοζεμ της Βουλγαρίας με την Ξάνθη και κατ’ επέκταση με την την Εγνατία Οδό.
Ο κάθετος άξονας εκτιμάται ότι θα συνδράμει καθοριστικά στην ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας και θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη, λόγω των εμπορικών και γενικότερων δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν, τόσο στην πόλη της Ξάνθης και σε ολόκληρη τη Θράκη όσο και στην ενδοχώρα της Βουλγαρίας (Σμόλιαν, Φιλιππούπολη, κλπ).